Tuesday 20 December 2016

KENAPA SAYA SANGAT SUKAKAN OMEGA??❤

Kak Naj kan kalau tengok anak member-member yang selalu sakit, kak Naj suka advise diaorang konsisten dengan minyak ikan. Dan macam auto pay machine depa responsee " eh i dah beli la S*E*..lagi murah la dari Shaklee you tu.."

Hoho!! Mana boleh samakan dengan produk yang bertahun-tahun kajiannya..hmmm tapi tak pa la..nak share jugak pasal produk Shaklee.

Minyak ikan ni basically ada nutrien penting yang badan kita tak boleh hasilkan sendiri ie. Asid lemak yang namanya Omega 3.

Tapi hati-hati. Di pasaran banyak sangat lemak hati ikan yang di'claim' as minyak ikan berkhasiat... Sebab tu murah sangat. Tapi kesan nya wallahualam...silap haribulan sihat tak dapat, duit pun bazir je..make sure your buy is worth every penny!

OK takpeee.. Jom kak Naj share sikit info.

Apa yang BEST pasal Omega 3?

1. Asid Lemak. Ini makanan otak kita. Sangat sesuai untuk ibu mengandung dan menyusu untuk perkembangan otak janin dan bayi. Baik jugak untuk kita yang selalu lupa2 dan kurang fokus.


budak kecik dari dalam perut dah makan Omega. Banyak betul akal dia.


2. Menguatkan sistem imun. Yang ni memang ada kajian. And kak Naj sefamili memang sangat pasti dari pengalaman kami. Anak2 memang jarang demam.

3. Kuatkan paru-paru. Sangat sesuai untuk orang asma dan ada penyakit bronchitis.

4. Bantu kesihatan sendi. Omega 3 mencegah kemusnahan enzim yang membentukan tulang rawan. Uollss...yang ni penting untuk mak ayah kita. Mereka berisiko sakit sendi.

5. Kawal berat badan. Kajian kata omega 3 ni bantu turun dan maintain berat badan. Elakkan diri dari obesiti ok!



6. Cegah kolestrol (HDL) tinggi dalam badan. Omega 3 menggalakan penghasilan kolestrol baik (LDL). Elakkan diri dari penyakit salur darah dan strok.

7. Bantu kita uruskan emosi dan hadapi tekanan dengan baik. Memang kajian dah terbukti. Sebab tu orang yang konsisten omega 3 ni, jantung dia pun inshaAllah sentiasa sihat.

Ada banyak sangat la kelebihan omega 3 ni. Tak tertaip hakak nak letak semua.😂



Tapi kak Naj nak share juge pasal Omega 3 keluaran Shaklee ni. Nama nya OMEGA GUARD.
"Guard" tu pun dah menunjukkan betapa special nya produk tu.

1. Diekstrak dari sumber ikan laut air sejuk di perairan Jepun. Bukan dari minyak hati ikan. 3 kali lebih tumpat dan tulen.

2. Disaring dengan cold press method. Jadi nutrien dalam nya lebih terpelihara. Kaedah ni lebih mahal dan efisen kalau nak dibandingkan dengan kaedah tekanan tinggi.

3. Mengandungi spektrum penuh omega 3 termasuk DHA, Epa, ALA dan banyak lagi.

4. Melalui kaedah ultratulen yang menyingkirkan segala bahaya logam seperti merkuri dan plumbum.

Sebotol ni ada 90biji. Untuk kami sefamili memang sebulan sebotol la lebih kurang. Tapi manfaat yang kami dapat tak terbanding dengan nilai $$$ yang tak seberapa. InshaAllah sihat selalu, nak ibadah pun mudah.

Uols nak order atau just nak tanya boleh wasap k.

Lots of ❤
Kak Naj Shaklee
012 3516473

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment