Sunday 22 February 2015

GLA Complex : SUPERCANTIK & LANGSING!

NAK CANTIK, NAK LANGSING!
Daku kalau sebut je cantik dan langsing terus cerahhhh biji mata..dasar perempuan sangat. :) tapi memang pun. Perempuan mana yang tak nak cantik, tak nak langsing kan. Nak2 lawo untuk en suami..haaaa..dapat pahala!hehehe..inshaAllah.
Hari ni nak buat entri pasal GLA COMPLEX. Antara favorite suplemen saya.

Ada yang pernah tanya, apa beza GLA COMPLEX dengan EPO (evening primrose oil) yang jual kat farmasi-farmasi tu??

  Oppss....sebelum tu!! 
 GLA tu apa?  GLA ialah asid gamma-linolenik(GLA). GLA ni la nutrien penting yang bagi kita cantik dan langsing. Kena ambil dari sumber luar sebab badan kita tak hasilkan sendiri ok.
Dannn.. ramai yang tak tahu,  sebenarnya dalam EPO memang ada GLA. Kebanyakan kat pasaran memang jual GLA dari sumber EPO. Tapiiiii.....Shaklee punya lain sikit! Shaklee punya GLA dari minyak borage.
EPO kaya dengan GLA. Borage oil juga kaya dengan GLA. Tetapi RAMAI JUGA YANG TAK TAHU kepekatan GLA berbeza dalam kedua2nya. BORAGE mengandungi GLA 2 KALI GANDA lebih tinggi dari EPO. Dari segi bioavailabiliti (kadar penyerapan) BORAGE juga adalah 3 KALI LEBIH berkesan daripada EPO.

Dan kenapa Shaklee panggil GLA COMPLEX? Kenapa tak panggil minyak borage je?

Sebab kandungan nya memamg complex. Selain asid gamma-linolenik, Shaklee turut gabungkan dengan vitamin E, asid linolenik dan minyak bunga matahari.

Memang superb ingredien GLA COMPLEX ni.
So, uolss...kalau nak cantik dan langsing, pilih la yang terbaik untuk diri sendiri. Pengalaman saya bereksperimen dengan GLA ;; berat turun 5kg tanpa diet, kulit glowing, masalah wanita memang tak ada malah bertambah baik..eheemm..eheemmm..

meh nak belanja sikit testimoni GLA COMPLEX. ;))



Jumpa lagi next entri. Thanks for reading!

::Cikpuan permaisuri::

No comments:

Post a Comment