Wednesday 18 March 2015

Period Kembali Normal, Hamil Anak Ke-2!!

Dah lama nak share cerita happy sorang cucu Shaklee ni. Penantian dan usaha yang tak sia-sia. Alhamdulillah...Zawani adalah seorang jururawat dan punya pengetahuan luas dalam bidang perubatan. Sesekali tak faham term perubatan, dia lah orang pertama yang kami cari..hihihi (bombastik sangat term depa).
Excited dengan kehamilan ke-2 nya, saya mintak Wani buat sharing tentang pengalaman nya berikhtiar dengan Shaklee. Mudah-mudahan akan jadi inspirasi pada yang lain untuk terus berusaha dan berikhtiar tanpa jemu. Wani cukup yakin dengan produk Shaklee. Why..??? boleh contact & tanya Wani sendiri via 012-4827442. :) :D

"Tujuan asal makan GLA Shaklee just untuk betulkan irregular period yg saya alami sekian lama. Bermula pd Oktober 2013 saya start amik GLA Shaklee sebiji sehari. Saya makan secara konsisten tiap-tiap bulan. Tapi saya tak puas hati lagi sebab takda apa-apa perubahan. So saya nekad Januari 2014 saya naikkan dose GLA ke 4 biji sehari. Saya juga amik B Complex 2 biji sehari dan ESP Shaklee tiap-tiap hari.. just untuk kesihatan je.

Sehingga la bulan 6, bulan 7 dan bulan 8 saya perasan period saya tiap-tiap bulan datang menjengah. Masa tu saya dah bersyukur sangat-sangat.. sehinggalah bulan 12/2014 period saya jadi panjang sampai 15 hari. Cuma hari ke 8 - 15 tu just kuar spotting2 kaler coklat je. Sy dah terpikir mungkin hormon saya dah tak betul lagi.. mungkin irregular semula. So saya tetap telan GLA 4 biji sehari juga. Pada bulan 1 dan bulan 2/2015 saya tak datang period macam biasa. Tapi seminggu lepas raya cina saya rasa pening, mual-mual dan cepat penat. Berlarutan sehingga bulan 3/2015 dan pada 4/3 saya amik keputusan untuk check UPT.

Alhamdullilah.. sy preggy anak no 2 rupanya. Yeayyyy..!! So sy terus stop GLA dan continue B Complex 2 biji sehari, vit C 2 biji sehari, dan Ostematrix 4 bj sehari. ESP tunggu saya stop mabuk baru saya continue semula. Hihi..So saya suggest sangat-sangat pada yang ada problem macam saya untuk cuba GLA ni.. tapi GLA just sbg ASBAB saja.. selebihnya kita usaha, doa dan tawakal."

GLA, ESP dan B Complex cuma usaha dan sebab musabab, yang memperkenankan doa adalah Allah jua :)

Thanks for reading!

 

2 comments:

  1. salam perkenalan. saya pun baru gunakan produk shaklee,alfafa utk merawat enzema dan resdung...so far ok.. :)

    sudi2 lawat blog saya http://housewifearts.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan..kita dah follow blog awak. Woww..book illustrator ..bestnya :)

      Delete